2011. november 9., szerda

Kabát válság

A mai magyar kabáthelyzet siralmas, aggasztó és kilátástalan. Napok óta rovom a köröket egy új kabát reményében. Januárra terveztem egy bombasztikus féláras akciós kabátvételt, de sajna a tél közeledtével felfedeztem, hogy a régi kabátom már nem emberek közé való. Fénykorában szép volt, de a minősége pocsék, így már nyúlott, folyamatosan bolyhosodik (az elmúlt három tél alatt jóformán a fél szövetet leborotváltam róla), egyszerűen nem érzem benne komfortosan magamat, na. Ezért úgy gondoltam, megérdemlek egy újat. Shoppingra fel! Ilyenkor az a stratégiám, hogy először olcsón akarok jót. Végigböngészem tehát a turikat, de semmi. Majd a boltokat. Először az alacsonyabb árfekvésűeket, de nem találtam semmit, aztán már úgy vagyok vele, hogy áldoznék is rá, de így is lehetetlennek tűnik a vállalkozásom. Érthetetlen anyagok, színek, szabások, vastagság. 

A mai magyar kabátkínálatot két részre oszthatjuk. 

1. Az első csoportot a susogós hurkadzsekik alkotják. Ezek kb. olyanok, mint a kilencvenes években, épp csak annyi az előrelépés, hogy karcsúsítottak. Komolyan, mintha annyira gazdasági válság lenne, hogy nem futná már új kabátok készítésére, ezért előkukázták a raktárból a régi, megmaradt szkafander-dzsekiket és a Michelin-gumiemberber fíling enyhítése céljából beszűkítették a derekukat. Plusz dizájnként még a hurkadzsekik előtti trend időszakából megmaradt jetiprémeket rájuk biggyesztették. (Na, hát ilyet nem akarok.) Egyetlen pozitív tulajdonságuk, hogy melegek, ami egy téli kabát esetében nem elhanyagolható. 

Jetiprémes nájlonpufajka


2. A másik csoportba a szövetkabátok tartoznak. Ilyet szeretnék én is. Egy szép színű, vastag anyagú, vékony vatelin béléssel rendelkező, jó szabású kabátot. Na, hát ilyen nincs! Nincsenek színek. Mindenhol csak és kizárólag fekete, szürke és barna. Jó, láttam egy darab málnapirosat és egy darab sárgát, de ennyi. Annyira válság van, hogy már színekre sem futja. Különben is, a depis, pesszimista magyaroknak pont jó lesz a fekete. De ami még a színtelenségnél is elkeserítőbb, az a "szabástalanság". Egy szövetkabát úgy szép, ha követi az alakot. Például a fehérholló számba menő málnapiros kabát akkor követi a hátam vonalát, ha úgy görnyedek benne, mint Quasimodo. (Most komolyan, ki is próbáltam!) De igazából a legtöbb kabát háta valami rémséges, tényleg púpot kéne növesztenem, akkor talán állna rajtam valahogy. (Mondjuk sajnos sok embernek tényleg szörnyű a tartása.) Csicsolina barátosnémat idézve úgy nézek ki bennük, mint egy "telefosott zokni". És szövetkabát téren a  számomra legérthetetlenebb momentum az a kabátok vastagsága. Merthogy ezek szerintem nem téli, hanem átmeneti kabátok. Vékony szövet, nincs bélése. (Itt nem arra gondolok, hogy tömjük tele egy kiló vatelinnel és csináljunk magunkból hóembert, de azért egy vékony réteg bőven elfér benne anélkül, hogy rontaná az összhatást.) Nem értem, hogy nem fagy be a segge azoknak, akik ilyet hordanak.A szövetek minősége pedig már tényleg a no comment kategória.


Színes Quasimodo-fazon


Szóval a helyzet egyre reménytelenebb, a rossz idő mindjárt beköszönt én meg ijesztegethetem az embereket a kinyúlott, fekete, csimbókos kabátomban. 
Naccerűez.

u.i: 
Azért ez az Ille-olla márka izgatja a fantáziámat. Lehet saját kabátot összeállítani. Jónak tűnik... Majd ha legközelebb Budapesten járok, megpróbálom útba ejteni...

8 megjegyzés:

  1. Vegyél Wellensteyn kabátot. Semmi mást!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Mi épp tegnap vettünk nekem kabátot (Pesten és amint látom te nem pesti vagy). A lényeg az, hogy én is vadásztam a színeket, az összes amit találtam az narancssárga (egy világosabb és egy sötétebb) Utóbbinak a fazonja béna volt. Egy mustársárga amibe szerelmes lettem olyan jó fazon volt... az én méretemben persze nem volt. :( De a húgom kapott belőle világos barnát, neki nagyon jól áll. :)És amit végül én kaptam, az életem második szerelme... türkizkék, szövet, szürke szőrme van rajta de engem nem zavar. És bélelt, jó meleg és imádom :) Kínain vettük, a cimkéjén az van hogy olasz és 8000 huf, szerintem abszolút jó. :)
    A kabát sztorijához hozzátartozik, hogy először úgy mentünk el mellette, hogy "Fúúúúúúúúúúj" anyám és húgom szerint... Majd visszamentünk és kénytelenek voltak beismerni, hogy jól áll :)
    Bocsi, hogy így névtelenül meg ilyen hosszat írok, de a színtelenség engem is kiakaszt.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Lehet rendes szövetkabátot venni, és nem kell 30-40E ft-okat kiadni érte. Bátran tudom ajánlani a pécsi vásárt, anno én is onnan szereztem be a kabátomat, 5 évvel ezelőtt. Hosszú szövetkabát, és vastag, én még sosem fáztam benne, mínusz 15-20 fokot is kibírok benne, órákon keresztül. Komolyan.

    VálaszTörlés
  4. Én a -Te szavaiddal élve- "jetiprémes nájlonpufajkában" járok, ami tény, hogy retro (manapság a retro hódít), viszont jó meleg (szövetkabátos nőtársaim nem a szabás, hanem a hideg miatt görnyedeznek az utcán), és az öv miatt még derekam is van benne, úgyhogy ízlések ide, vagy oda, én imádom, hogy nem fázom. És tudod mit? Még egy jetiprémes "ősasszony" csizmát is beszereztem hozzá.

    VálaszTörlés
  5. Nem, valóban nem vagyok Bp-i, de időnként megfordulok arrafelé (Az más kérdés, hogy azt az időt nem igazán akarom ott shoppingolásra fordítani.)

    Pécsi létemre a pécsi vásárt teljesen elfelejtettem, pedig teljesen kézenfekvő! Jó ötlet, szerintem ki is megyek most vasárnap. (És pont aktuális is, mert a lakótársam 3 éve van Pécsen és még nem is volt "A" pécsi vásárban... ejnye!)
    Ilyen szempontból nem vagyok sznob, szóval a márka annyira nem érdekel, csak legyen meleg és nézzen ki jól..

    Ja, és félreértés ne essék, nyilván praktikus a dzseki, meg vannak belőle egész normálisak is, Promod-ban láttam múltkor jókat, amik nem voltak ilyen susogósak (azt nagyon nem szee..), de azok is feketék. Csak nekem személy szerint ezek nem tetszenek... (válogatós vagyok, na!)

    Igazából el kéne engednem ezt a kabátosdit, és utána rögtön tutira belefutok egy tök jóba! Mindig és mindennel így van ez... :)

    VálaszTörlés
  6. A dzsekivel a legnagyobb baj, hogy szoknyával (vagy bármilyen elegáns cuccal) már hülyén néz ki. Jó, ez visszafelé elmondható a szövetkabát-sportcipő kombóra is, de azért van olyan szövetkabát, ami farmerral (+esetleg tornacipővel) sem gáz, míg egy dzseki szoknyával, vagy magassarkúval ULTRAGÁZ.
    Persze én magamból indulok ki, mert ritkán öltözök fel kimondottan sportosan.

    VálaszTörlés
  7. Ja, nekem is az a bajom, hogy szívesen hordok szoknyát, az meg dzsekivel tényleg gááz, olyan gimnazista lányos...

    Egy olyan türkiz kabáttal én is kibékülnék... Hol is van az a kínai, amit írsz, kedves Névtelen? :)

    Ja, amúgy az uramnak a "jetiprémes ősasszony" csizmák kifejezetten bejönnek. Nekem meg nagyon nem, egyik állandó vitatémánk ez. :)

    VálaszTörlés
  8. hurkadzseki:D te bolond vagy, de mennyire igazad van:D

    VálaszTörlés