2011. december 19., hétfő

Mézeskalács



Ezennel megosztom veletek a legjobb mézeskalács receptet. Mondjuk egész életemben csak ezt az egyet csináltam, de ez rögtön teli találat volt, több, mint tíz éve a karácsony elmaradhatatlan része. Azóta sem támadt ingerenciám más recepttel próbálkozni. Tekintettel arra, hogy puhulnia sem kell, még nem késő nekiállni karácsonyig!

Hozzávalók:
-25 dkg méz
-50 dkg liszt
-10 dkg vaj
-10-15 dkg (por)cukor
-2 tojás
-1 csapott kávéskanál szódabikarbóna
-fűszerek (ízlés szerint fahéj, szegfűszeg, gyömbér, szerecsendió, vanília vagy 1 csomag Kotányi Mézessütemény fűszerkeverék)

Elkészítés:
A felmelegített mézben (pl.mikro) feloldjuk a felforgácsolt vajat.
A porcukrot elkeverjük a tojásokkal.
Minden hozzávalót egy tálban összegyúrunk, egy éjszakát pihentetjük a hűtőben.
Másnap fél cm-re kinyújtjuk, szaggatjuk (aki fényesen szereti -én nem-, kenjen rá tojást), alacsony tűzön sütjük. Én sütőpapírra teszem őket és távol egymástól, mert sütés közben terebélyesedik. Viszonylag gyorsan sül (kb. 5 perc), nem kell barnára sütni, mert akkor kemény lesz. (Amikor kivesszük, még puha a teteje, ha kihűl, keményebb lesz.)

Díszítés: 1 tojás fehérjét sok-sok (kb 15 dkg) porcukorral keményre (!) felverünk (csipet sót tehetünk bele, az mindig keményíti a fehérje habját). Egy sima zacskóba töltjük, a sarkán ollóval pici lyukat vágunk (ezt próbálgassátok, kinek milyen vastagsággal kényelmes rajzolni). 

Innen már csak néhány óra, némi kézügyesség, fantázia és megszépülnek a mézeseink. Én ezt a mozzanatot szeretem a legjobban! Szívem szerint napokon keresztül dekorálgatnám és nézegetném őket!


Ezek egyébként tavalyi mézik. Az ideieket sajnos nem tudtam lefényképezni, mert abban a szent pillanatban, amikor lencsevégre kaptam volna őket,  behalt a fényképezőm... De a mostaniak is ugyanilyenek... :)

Egyedül az idei mézeskalács házikóról maradtok le, megörökítés híján... Pedig azért igazán kár. Na, nem azért, mert annyira extrán jól sikerült. Más a szexepilje! Miután kisütöttem mindent, T. betévedt a konyhába, két doboz tele volt a még kidíszítetlen mézesekkel, valamint a tepsiben ott voltak a ház alkatrészei (öt téglalap, meg két tűzfal). Mondtam neki, hogy nyugodtan egyen mézest, mert van egy csomó. Na, szerintetek mibe harapott bele? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése